wtorek, 27 września 2011

Malowanie PaK 40, PART 1

Hey!
Postanowiłem pomalować działo przeciwpancerne do gry Flames of War.
Jako iż jest przy nim sporo roboty stwierdziłem, że podzielę to na 3 części:
1 - Kilka słów o plutonie i statystykach, pomalowanie działa.
2 - Pomalowanie obsługi
3 - Wymodelowanie podstawki, podsumowanie.
Zapraszam!


Zacznijmy od rozpiski do dział które posiadam - czyli dział Panzergrenadierów.
Sekcja HQ składa się z małej podstawki wyposażonej w SMG (pistolet maszynowy) i transportera opancerzonego Sdfkz 251/1.
Do HQ możemy dołączyć 2 (150 punktów) albo 3 (200 punktów) sekcje przeciwczołgowe. W ich skład wchodzi działo z obsługą i transporter.

Statystyki
PaK 40 jest dość dobrym działem. Kwalifikuje się do kategorii medium. Posiada zasięg strzału do 32 cali (albo 80cm). Strzela dwoma D6 (ROF 2), posiada bardzo silny Anti-Tank 12 (im wyższy tym łatwiej przebić pancerz czołgu) i zdaje test Firepower na 3+ (czyli łatwo). Posiada też zdolność Gun Shield (osłona chroniąca obsługę przed ogniem z karabinów. Jak na swój koszt - sprawdza się bardzo dobrze.

Malowanie
Odrazu mówię, żeby nie przyklejać figurek do podstawki. Przynajmniej nie teraz.
 Jak widać zacząłem od posprayowania figsów Chaos Black. Figurki nie są przyklejone i nie przyklejajcie ich! (To bardzo ważne). Podkleiłem też kawałek tektury dla obserwatora, żeby był na czymś w stylu wzgórza.

Krok 1
Całe działo pokryłem farbą Middlestone, dostępną w German Armour Paint Set.

Krok 2
Koła, zamek i śruby pomalowałem na czarno, a drybrushem (czarną farbą) pomazałem wylot lufy i końcówki podpór działa.

Krok 3
Na podporach działa pomalowałem białe pasy Skull White. Nie pytajcie dlaczego :D Gdzieś widziałem zdjęcie, gdzie ktoś je tak pomalował i na tym się wzorowałem :P


Krok 4
Drybrush Boltgun Metal zamku działa. Do tego pomalowałem łopatkę. Rękojeść jest Bestial Brown, a "przestrzeń kopiąca" tym samym co zamek. ;)


Krok 5
Blood Red zrobiłem czerwone pasy na tych białych plamach.

Krok 6
Czas zrobić błoto na kołach. Farbą Catachan Brown i techniką Drybrusha pomalowałem koła. Efekt całkiem fajny. Niestety na zdjęciu raczej tego nie widać, na maksymalnie powiększonym coś tam można zauważyć, ale wierzcie mi - w rzeczywistości wygląda bardzo fajnie.

Krok 7
Ostatnią rzeczą jaką robimy jest washowanie. Devlan Mud idzie na koła i końcówki podpór, zaś Badab Black na zamek i wylot lufy.


Jest to koniec części pierwszej. Część druga pojawi się w ciągu tygodnia. Będziemy w niej mazać obsługę tego działka. Proszę też was o pisanie w kometarzach, co chcielibyście zobaczyć na moim blogu (rzeczy z 'W planach' też się liczą).
Pozdrawiam!



Part 2 - PaK 40, part 2
Part 3 - PaK 40, part 3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz